Dünyadaki Yenilikler Paylaşım Grubu Kimdir ?

Yenilikler konusunda düşüncelerini paylaşmak veya yenilikleri gözlemlemek isteyen herkes G.Y.P. Grubu üyesi olabilir.

Neden Böyle Bir Yaklaşıma İhtiyaç Duyuldu ?

Dünyada gelişimi etkileyen trendler değişmekte , yeni megatrendler oluşmakta ,
Bu yeni megatrendlerden bir tanesi ise yeniliğe ulaşmak için açık , şeffaf ,kitlesel bilgi alışverişine dayanan , bireylerin düşüncelerini ön plana çıkaran işbirliği ,

Bu bağlamda Dünyadaki Yenilikler Paylaşım Grubu olarak bizler ,gelişime uyumu hızlandırabilmek amacıyla klasik iş dünyasının yeniliği anlama ,uygulama yöntemlerinin ve yaklaşımlarının dışına çıkıyor , global dünyadaki son gelişmeleri anlayabilmek için işbirliği yaparak bireyleri bu konularda bilgilendirmeyi amaçlıyoruz

Dünyadaki Yenilikler Paylaşım Grubunun Amacı Nedir ?

D.Y.Pay. Grubunun Amacı , gloIN ' i yenilikçi bilgilerle donatarak ve Sitenin İngilizce Versiyonu Aracılığıyla Dünyadaki Yenilikçi Bireylerle Bilgi Paylaşımı Yaparak , Dünyadaki Megatrendlerin ve Yeniliklerin daha hızlı anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunmaktır.

Dünyadaki Yenilikler Paylaşım Grubu Üyelerinden Beklentiler Nelerdir ?

Dünyadaki Yenilikler Paylaşım Grubumuz üyelerinden temel beklentimiz ,Üyelerin , gloIN 'de bilgi ve fikirlerini paylaşarak ve arkadaşlarıyla işbirliği yaparak ,Kütüphanesini tanıtarak ,Yenilikler konusunda hepimizin ufkunun genişlemesine katkıda bulunmalarıdır.

Dünyadaki Yenilikler Paylaşım Grubunu Kim Yönetiyor ?

Dünyadaki Yenilikler Paylaşım Grubunun yönetim anlayışı gereği hiç bir zaman bir Lideri bulunmayacak ,ast -üst ,tecrübe gibi kavramlar yer almayacaktır.

Grup içinde kişiliklere saygı çerçevesinde herkes eşit konumdadır.



Get cool stuff @ NackVision.com

24 Ekim 2007 Çarşamba

innovation

Merhaba ,ben Innovation ,

Dünyadaki Yenilikler Paylaşım Grubunun bir üyesiyim .Girişi ‘’ ben ‘’ şeklinde yapmakla birlikte yalnızca ‘’ biz ‘’ yaklaşımını benimsiyorum.Bu terimin yalnızca gruptaki herkesin birbirini tanımasına örnek oluşturacak kişisel tanıtımlarda kullanılmasını diliyorum.

Bir süredir dünyadaki gelişmeleri araştırdıkça kendi bilgilerimide geliştirmeye başladım.Dünyada belli başlı sitelerde yazılanları birleştirdikçe yavaş yavaş gelişmiş dünyanın farklı bir noktada olduğunu algıladım

Önceleri bu bilgilerin yalnızca kendimde kalmasını istedim ,gelişmiş dünyada yenilikler hakkındaki bilgiler ne kadar az kişide olursa o kişiler için bir avantajdı düşüncem .

Sonuçta hepimiz insanız ve o dönem bencil düşünceler taşımıştım.Belki de o güne kadar öğrendiklerimin bir sonucuydu.

O bencil noktanın tam karşıtı olan Global Yenilik Paylaşım Grubu düşüncesine gelmem ise şöyle gerçekleşti ;

İlk zamanlarda Harvard Business School ‘da gelişmiş gelişmemiş ülkeler arası en önemli farkın düşünce tarzından kaynaklandığını okudum ,Bir Brezilya firması olan Natura kozmetik firmasının dünya devleri karşısında global bilgi paylaşımlı global başarısı veya ‘’ Kalıpların dışında düşünmek ‘’ başlıklı yazı .(Bu yazı sayesinde kalıpların içinde bile fazla bir şey üretemeyen birisi olarak belki çılgınca ,belki hiç düşünülmemiş fikirler üretebildiğimi hayretle gördüm ) P& G ‘nin ‘’Birleştir ve Geliştir ‘’ modeli de yeni başlayan megatrendin bir örneği ve etkileyiciydi.

Fikirler yanı sıra marka ,yönetim ,pazarlama gibi konularda da dünyada konuşulanların bir çoğundan haberim yoktu ,okuduklarım ise o ana kadar algıladığımdan oldukça farklıydı ve hiç birisi mantıksız denemeyecek düzeydeydi.

Diğer taraftan fikri birkaç kişide paylaşsa farklı teknikler kullanmadan az sayıda insanla paylaşarak sonuçta dönüp dolaşıp aynı noktaya gelindiğini yaşayarak gördüm.İlginçtir ki okuduğum bir yazıdada dönüp dolaşıp aynı noktaya gelme durumunun bu taktirde büyük olasılık olduğu belirtiliyordu.

Son zamanlarda farklı kaynaklarda okuduğum yazılarda yenilik konusunda açıklık ,paylaşım ,işbirliği ,bireylerin ürün ve hizmetlerin gelişimini belirlemesinin içinde bulunduğumuz dönemde oluşmaya başlayan yeni Megatrendlerden birisi olmaya başladığını görmeye ,takip ettiğim fikir atölyesi ,arda kutsal gibi sitelerde insanların fikir paylaşımındaki saygılı yaklaşımları da eklenince (ayrıca farklı konularda bir çok benzerleri olduğunu tahmin ediyorum ) Global Yenilik Paylaşım Grubu ve Global Yenilikler Kütüphanesi konusunda hiç tereddüt etmedim.

Çünkü belki de dünyada oluşmaya başlayan bir megatrendi ilk aşamalarında yakalayıp anlayabilecek ,global dünyayla birlikte geliştirebilecek ülkemiz ve dünyadan bir çok kişiyle bilgi paylaşımı yapabilecektik.

Grubun bir üyesi olarak karşılık beklemeksizin bilgi ve fikirlerimi sizlerle paylaşacağım ,fikrimin çalınmasından korkmayacağım ,bu yaklaşım haklı olarak şu an bazılarımıza mantıksız gelebilir.

Düşünün ki Bill Gates ve Paul Allen Microsoft ‘u kurarken yazılım konusunu dünyada 2 kişi bilmiyordu ,Face Book ‘ta ilk sosyal ağ değildi ,internetten ayakkabıyıda yalnızca zappos satmamakta, bu konuda çok sayıda örnek verilebilir.

Girişimcilere önerim, toplumların geniş kesimlerince kabul görmeden ve onları yanınıza almadan büyük bir başarı yaratmak hiçte imkansız değil ama gerçekten çok zor.

Şunu da eklemek isterim ki D.Y.Pay. grubunu düşünmem grup içinde bana bir ayrıcalık sağlamayacak . Gruba katkıda bulunan herkesin grup içindeki yeri ,hakları ve önemi başarıya ulaşma anlayışımız doğrultusunda eşittir.

En büyük hayalim ise Global Yenilik Paylaşım Grubu içinde internet fikri veya fikirleri üretilip geliştirilmesi ,pazara sunuma uygun hale getirilerek büyük bir ekip çalışmasıyla ,üyelerinde pay sahibi olacağı global bir başarı yakalaması .

Belki de hayalim bu düşünceyi benimseyen , benimseyebilecek veya hiç benimsemeyecek grup üyeleriyle hep birlikte geliştirilerek hayallerimiz ,belki de global başarılarımız olacak .

Biliyorum ,uzun ve bayıltıcı bir yazı oldu ,yalnızca samimi düşüncelerimi paylaşarak kendimi ifade etmek istedim.

Okuduğunuz için teşekkür ederim .

2 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel site, geleceğide olabilir ama biraz tanıtım

innovation dedi ki...

Haklısınız ,Global Yenilikler Kütüphanemizi ve Grubumuzu reklam vermeden sizce daha iyi nasıl tanıtabiliriz ? Reklam vermiyoruz ,nedeni ise grubumuzun gönüllü bir ekip çalışmasıyla genişlemesi .